Τρίτη, Ιανουαρίου 22

ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ

1 εικόνα
της Όλγας Αζιλαζιάν Σχόλια
Αποφοιτώντας από το πανεπιστήμιο, βλέπω τους συμφοιτητές μου να καταπιάνονται με διάφορα πράγματα και ασχολίες, άλλοι από επιλογή και άλλοι από ανάγκη. Στην πραγματικότητα, λίγοι είναι αυτοί που θα ασχοληθούν αμιγώς με αυτό που έχουμε σπουδάσει, για τους γνωστούς λόγους, της ανεργίας και των λοιπών προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Όσοι επέλεξαν διαφορετικό επαγγελματικό δρόμο, είχαν στο νου τους ότι είναι ικανοί να προσφέρουν ή τουλάχιστον να προσπαθήσουν γι’ αυτό, αλλά φυσικά δε μπορεί να τους δοθεί η αντίστοιχη δυνατότητα και ευκαιρία σήμερα, όπως συνέβαινε παραδοσιακά με όσους αποφοιτούσαν κάποτε από το πανεπιστήμιο. Όμως, η δική μου γενιά ξεκινάει διαφορετικά, γιατί δεν έχει να χάσει, ούτε να ρισκάρει για κάτι. Έτσι, όλοι προσπαθούν να ασχοληθούν με κάτι που αγαπούν και έχουν πάθος γι’ αυτό, εφόσον δεν τους «περιμένει» κάτι σίγουρο. Ωστόσο, στο ξεκίνημά μας, βρεθήκαμε μπροστά σε μια χρονιά ορόσημο και για άλλο λόγο. Το έτος της αποφοίτησής μας, μας έφερε αντιμέτωπους με μια «τάση» του 2012 που ήταν, αναμφισβήτητα, η χρονιά- έκρηξη των start ups.
Οπουδήποτε και αν κοίταζε κανείς, συναντούσε ομάδες νέων – ή και όχι - επιχειρηματιών που έβρισκαν μια ιδέα που τους ενέπνευσε, έστηναν το marketing plan και προσπαθούσαν να το κάνουν πραγματικότητα. Μερικές ομάδες κατάφεραν να επιτύχουν στον τομέα τους και άλλες όχι. Όλες όμως οι ομάδες που καταπιάστηκαν με τις start ups κέρδισαν ηθικά, τουλάχιστον. Κέρδισαν την εμπειρία της δημιουργίας εκ του μηδενός, την ομαδικότητα και την γνώση. Είχαν την ευκαιρία να δουν πρακτικά τις ανάγκες της σημερινής Ελλάδας και να βρουν μια λύση.
Αυτόν τον δρόμο επέλεξαν και οι περισσότεροι γνωστοί και φίλοι μου από διάφορα εκπαιδευτικά πεδία. Προσπάθησαν να δουν κριτικά τις ανάγκες και ελλείψεις που αντιμετωπίζουν στη καθημερίνοτητά τους και να τις καλύψουν με δημιουργικότητα. Οι περισσότεροι όμως, συνάντησαν προβλήματα λόγω ελλιπούς γνώσης, παρόλο που τα μέλη μιας ομάδας μπορεί να είχαν διαφορετικά backgrounds (και άρα είχαν να μοιραστούν διαφορετικές και σφαιρικότερες γνώσεις). Εκεί ήρθε το mentoring να καλύψει τα κενά του πανεπιστημίου. Μάλιστα, υπήρξαν και πολλά παραδείγματα καθηγητών που βοήθησαν τις ομάδες, ανεξαρτήτως των ακαδημαϊκών καθηκόντων τους. Και με αυτόν τον τρόπο, πορεύτηκαν οι φοιτητικές- και μη- start ups.
Πλέον, έχουν αρχίσει να χτίζονται γερά θεμέλια για όλους όσους θέλουν να ασχοληθούν με τις start ups. Και έτσι κατάφερε η τάση να γίνει (νέα) τάξη (πραγμάτων), καθώς οι ανάγκες της καθημερινότητας ολοένα και αλλάζουν.
Μέσα λοιπόν στο πλήθος των σεμιναρίων, διαλέξεων, άρθρων που αναφέρονται πολύπλευρα στις start ups, υπάρχει και μια μοναδική ευκαιρία για τον καθένα που ενδιαφέρεται για το θέμα : το «Call to innovation - Ένας για ένα εκατομμύριο». Πρόκειται για την παράλληλη δράση του TEDxAcademy σε συνεργασία με το Singularity University της Καλιφόρνια, που θα αναδείξει τη δημιουργικότερη ιδέα που θα επιλύσει κάποιο πρόβλημα της σημερινής Ελλάδας (ανεργία, ρύπανση κλπ) με την χρήση της τεχνολογίας.
Η παραπάνω πρωτοβουλία δίνει την ευκαιρία για την «γέννηση» μιας διαφορετικής ιδέας που μπορεί να γίνει «επένδυση» για το μέλλον της Ελλάδας, καλύπτοντας έτσι πιθανά κενά στις γνώσεις οργάνωσης των start ups. Εξάλλου, εκεί δε συνοψίζεται και η επιτυχία για τη κάθε start up; Να δώσει νέες λύσεις σε παλιά προβλήματα και να απαντήσει με καινοτομίες σε όλες τις ελλείψεις!
Η Ολγα Αζιλαζιάν είναι απόφοιτη Παντείου του τμήματος Επικονωνίας. Ασχολείται με το marketing και την επικοινωνία.
ένα άρθρο των πρωταγωνιστών  protagon.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου