Κυριακή, Ιανουαρίου 27

ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΔΑΧΘΗΚΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

Βερολίνο 1934. Μια ταραγμένη και ηττημένη μετά τον Ά Παγκόσμιο χώρα μαστίζεται από την ανεργία, τον πληθωρισμό, τη φτώχεια και την ιδεολογική σύγχυση. Παραστρατιωτικά τάγματα, πολιτικοί ηγέτες και κεφάλαιο διαγκωνίζονται για τη νομή της εξουσίας.
«Ο φίλος μου ο Χίτλερ» του Ιάπωνα συγγραφέα και σκηνοθέτη Γιούκιο Μισίμα επικεντρώνεται στις κρίσιμες εβδομάδες πριν από τη νύχτα της 30ής Ιουνίου 1934, τη νύχτα της μεγάλης σφαγής, που έμεινε στη Ιστορία ως η «Νύχτα των Μεγάλων Μαχαιριών». Ο Χίτλερ είναι ήδη Καγκελάριος μετά την κατάλυση της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης. Η εξουσία του αμφισβητείται και μέσα σε δύο εικοσιτετράωρα δολοφονεί μαζικά παλιούς συντρόφους, συνεργάτες και προσωπικούς φίλους.
Ο Βασίλης Ρίσβας, που υποδύεται τον συνδικαλιστή Γκρέγορ Στράσερ και επιδίδεται σε σκληρές μάχες φόβου, ίντριγκας και πολιτικού καιροσκοπισμού, απαντά στο ερώτημα ποιος αγαπά σήμερα τον Χίτλερ.
«Αυτός που δεν διδάχθηκε τίποτα από την ιστορία. Αυτός που μισεί το ανθρώπινο γένος (την ίδια του τη φύση δηλαδή) και απεχθάνεται όλα τα επιτεύγματα του πολιτισμού. Αυτός που πορεύεται μόνο στα σκοτεινά μονοπάτια της ψυχής και αρνείται να δεχθεί οτιδήποτε φωτεινό και ζωογόνο. Αυτός που σκέφτεται με τον «ερπετώδη εγκέφαλο» που είναι η έδρα του πάθους, της οργής, του φόβου και των ενστίκτων και όχι με τον «ανθώδη εγκέφαλο» που είναι η έδρα της λογικής. Αυτός που νοσταλγεί παλιούς πολέμους και επιζητεί να χυθεί νέο αίμα. Αυτός που υποστηρίζει ότι οι εκατόμβες θυμάτων στα πεδία των μαχών και στα στρατόπεδα συγκέντρωσης είναι προπαγάνδα και ψέμα της ιστορίας. Αυτός που δεν θέλει ένα μέλλον απαλλαγμένο από τον τρόμο. Αντιθέτως, οραματίζεται νέες εκατόμβες θυμάτων. Αυτός αγαπά τον Χίτλερ σήμερα.
Τον άνθρωπο που βουτηγμένος στο αίμα εκατομμυρίων ανθρώπων αναφωνούσε με προσποιητή μετριοφροσύνη: «Δεν είμαι τίποτε περισσότερο από ένας τυμπανιστής κι ένας σαλπιγκτής που συναθροίζει τις μάζες. Προχωρώ με τη βεβαιότητα ενός υπνοβάτη στο μονοπάτι που μου χάραξε η Θεία Πρόνοια. Ευχαριστώ τον ουρανό μέσα απ’ την καρδιά μου που μου έκανε τη χάρη να μου επιτρέψει να ζω σε μια τέτοια εποχή».
*«Ο φίλος μου ο Χίτλερ» ανεβαίνει στο Αγγέλων Βήμα με γενική είσοδο 10 ευρώ.
ένα άρθρο των πρωταγωνιστών  protagon.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου