Πολιτική επιστράτευση
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
(Ανακατεύθυνση από Πολιτική Επιστράτευση)
![]() |
Αυτό το λήμμα ή η ενότητα δεν αναφέρει τις πηγές του ή δεν περιέχει επαρκείς παραπομπές. Μπορείτε να βοηθήσετε την Βικιπαίδεια προσθέτοντας κατάλληλες πηγές και παραπομπές που να υποστηρίζουν το λήμμα. Η σωστή σήμανση για αποτύπωση της ημερομηνίας σήμανσης είναι: {{πηγές|8|07|2014}} |
Κηρύσσεται με βάση το Νομοθετικό Διάταγμα 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης» (Π.Σ.Ε.Α.) (ΦΕΚ Α΄ 236/1974)[1], το άρθρο 18 του οποίου επιτρέπει την πολιτική επιστράτευση στην περίπτωση "πολιτικής κινητοποίησης".
Η απόφαση για την ενεργοποίηση του μηχανισμού πολιτικής επιστράτευσης βαραίνει τον εκάστοτε αρμόδιο υπουργό. Οι νομαρχίες μοιράζουν στους επιστρατευόμενους "φύλλα ατομικής προσκλήσεως πολιτικής επιστράτευσης" (αντίστοιχα με τα "φύλλα πορείας" της στρατιωτικής επιστράτευσης). Όσοι αρνούνται να υπακούσουν δικάζονται με αυτόφωρο.
Σχετικές με το ζήτημα είναι οι διατάξεις των άρθρων 18 παρ.3 και 22 παρ.4 του Συντάγματος.
Το 2006 η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ναυτεργατών (ΠΝΟ) κατέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) αμφισβητώντας την ισχύ του Ν.Δ. 17/1974, καθώς αυτό είχε εκδοθεί με βάση το παλιότερο Σύνταγμα του 1952. Το ΣτΕ δεν αποφάσισε ποτέ επί του θέματος, καθώς στο μεταξύ η Κυβέρνηση απέσυρε την απόφαση της επίταξης.
Χρονολογία | Πολιτική επιστράτευση |
---|---|
1979 | Τραπεζικοί υπάλληλοι |
1983 | Οδηγοί και ιδιοκτήτες βυτιοφόρων |
1986 | Χειριστές και ιπτάμενοι μηχανικοί της Ολυμπιακής Αεροπορίας |
1994 | Οδηγοί λεωφορείων ΟΑΣΑ |
2002 | Ναυτεργάτες |
2006 | Ναυτεργάτες |
2010 | Ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτίων |
2011 | Υπάλληλοι καθαριότητας Ο.Τ.Α |
2013 | Εργαζόμενοι στο Μετρό |
2013 | Ναυτεργάτες[2] |
2013 | Καθηγητές μέσης εκπαίδευσης[3] |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου