Δευτέρα, Μαΐου 20

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΛΟΙΚΤΗΤΕΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ

Στο πλευρό της Κίνας και της Γερμανίας οι «πατριώτες»

Τελευταία ανανέωση: Δευτέρα 20 Μαΐου 2013 11:50
ελληνεσ εφοπλιστεσ
Ενώ στόχος της επίσκεψης του πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά στο Πεκίνο ήταν η προσέλκυση κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα, οι Έλληνες εφοπλιστές «έκλεισαν»... ελληνικές επενδύσεις στην Κίνα.

Όπως είχε αποκαλύψει το newsbomb.gr, στην αντιπροσωπεία που συνόδευσε τον πρωθυπουργό στην Κίνα συμμετείχαν και εκπρόσωποι των Ελλήνων εφοπλιστών, με μόνη επιδίωξη –όπως φάνηκε- την υπογραφή επικερδών συμφωνιών με βάση τα συμφέροντά τους και όχι την οικονομική διάσωση της Ελλάδας.
Με συμφωνίες-μαμούθ, οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα αγοράσουν 142 νέα πλοία, τα οποία θα ναυπηγηθούν σε κινεζικά ναυπηγεία. Οι παραγγελίες «μαμούθ» υπογράφηκαν τον Απρίλιο και αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των πρόσφατων παγκόσμιων παραγγελιών των Ελλήνων εφοπλιστών, όπως με μεγάλη υπερηφάνεια ανακοίνωσε το Σάββατο από τη Σαγκάη, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης. «Οι νέες παραγγελίες είναι η επένδυση των Ελλήνων εφοπλιστών για το μέλλον», προσέθεσε ο υπουργός. Προφανώς εννοούσε το μέλλον του ελληνικού εφοπλισμού.
Στο Πεκίνο επιβεβαιώθηκαν για μία ακόμα φορά τα «πατριωτικά» αισθήματα των Ελλήνων εφοπλιστών. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα συνεχίσουν να είναι οι καλύτεροι πελάτες των Κινέζων. Χαρακτηριστικό είναι ότι μία από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές εταιρείες της Κίνας, η Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co, Ltd έχει κατασκευάσει συνολικά 67 πλοία ελληνικών συμφερόντων τα τελευταία χρόνια, δηλαδή το 30% περίπου της συνολικής παραγωγής της.
Το λεγόμενο οικονομικό θαύμα της Κίνας, που συντελέστηκε την περασμένη δεκαετία οφείλεται κατά πολύ στους Έλληνες εφοπλιστές. Σύμφωνα με το περιοδικό «Time», το 2007 –όταν η Κίνα είχε σημειώσει μέγιστο ρυθμό ανάπτυξης-, η προμήθεια του ασιατικού γίγαντα σε πρώτες ύλες γινόταν σε ποσοστό 60% από πλοία ελληνικής ιδιοκτησίας.
Επίσης, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν διστάζουν να δείξουν τα αισθήματα αλληλεγγύης τους. Οι αποδέκτες όμως δεν είναι οι δοκιμαζόμενοι από την οικονομική κρίση Έλληνες πολίτες, που όλο και περισσότεροι ζουν μέσα στην ανεργία και τη φτώχεια. Αντίθετα, είναι οι συνάδελφοί τους Γερμανοί εφοπλιστές, οι οποίοι «ανοίχτηκαν» και το ξέσπασμα της κρίσης το 2008 τους βρήκε ευάλωτους. Οι Έλληνες εφοπλιστές διασώζουν το τελευταίο διάστημα τους χρεοκοπημένους Γερμανούς συναδέλφους τους αγοράζοντας πλοία, σαν ένα άλλο «πακέτο διάσωσης». Γι' αυτό, ενδεχομένως, και η Άνγκελα Μέρκελ έχει εξαιρέσει αυτή την κοινωνική ομάδα από το στόχαστρο της, που περιλαμβάνει όμως όλη την υπόλοιπη Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο ελληνικός εμπορικός στόλος αποτελείται από 3.428 πλοία, με συνολική ικανότητα μεταφοράς 245 εκατομμυρίων τόνων. Αυτό αναλογεί στο 15,6% του αντίστοιχου παγκόσμιου μεγέθους, στο 32,6% των πετρελαιοφόρων και στο 17.2% των φορτηγών πλοίων ομοειδούς φορτίου.
Η προνομιακή μεταχείριση των Ελλήνων εφοπλιστών -όπως γινόταν διαχρονικά- δεν φαίνεται να αλλάζει με την παρούσα τρικομματική κυβέρνηση, αλλά ούτε πιθανώς και στο μέλλον. Κατά ομολογία ενός εκπροσώπου τους, έχουν ριχθεί γέφυρες και με την αντιπολίτευση. Άλλωστε, όσο ακόμα ο κόσμος θα συζητάει στα καφενεία για τα «οφέλη» του ελληνικού εφοπλισμού στη χώρα, όπως ο ίδιος ισχυρίζεται, κανείς δεν θα ρισκάρει να διώξει τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις από την Ελλάδα. Για μία ακόμα φορά, το δίκαιο του ισχυρού υπερισχύει με απειλές της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Διαβάστε επίσης:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου