Πέμπτη, Μαΐου 16

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ Η ΑΤΑΛΑΝΤΗ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ


Αναζήτηση:

Nα κόψω το στήθος μου, Αντζελίνα μου;

photo: ElvisTR@Flickr photo: ElvisTR@Flickr


Κάποτε μια φωτογράφος, η Αμερικανίδα Νάταλι Μπέρινγκ, μου είχε διηγηθεί μια ιστορία για την Αντζελίνα Τζολί. Η Νάταλι κάλυπτε τότε τα φωτογραφικά γυρίσματα της ταινίας «Λάρα Κροφτ» στην Καμπότζη. Εκεί γνώρισε για πρώτη φορά την ηθοποιό. Η σταρ δεν έκανε καλή εντύπωση στη Νάταλι. Της φάνηκε κακομαθημένη και ημιμαθής. Ωστόσο, σε μια συζήτησή τους σε ένα διάλειμμα, η ηθοποιός φάνηκε προβληματισμένη. Η Νάταλι τη ρώτησε αν υπήρχε κάποιο θέμα με τα γυρίσματα, αλλά η Τζολί είχε άλλα στο μυαλό της. «Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι υπήρχαν παιδιά που πεινούσαν έτσι», της είπε. «Τόση δυστυχία στον κόσμο, και εμείς δεν κάνουμε τίποτε». Ήταν η πρώτη φορά που η Τζολί αντίκριζε τέτοιες εικόνες και είχε πραγματικά πάθει σοκ.
Δεν ήταν ιδιαίτερα έξυπνη, ούτε ιδιαίτερα ταλαντούχα. Αλλά ήταν το πιο «καυτό» πράγμα στο Χόλιγουντ. Και έκανε το παζλ. «Είμαι διάσημη, έχω χρήματα, κάτι θα μπορώ να κάνω για να βοηθήσω». Κάπως έτσι ξεκίνησε η ενασχόλησή της με το κοινό καλό. Έγινε πρέσβειρα των Ηνωμένων Εθνών, και ως αποτέλεσμα κάθε φορά που αρθρώνει λέξη για τον καημό μιας γυναίκας συλλέγονται μερικά εκατομμύρια δολάρια για έναν σκοπό. Κάθε φορά που μιλάει για ένα κοινωνικό πρόβλημα, σε μια καημένη χώρα του κόσμου, σπεύδουν δεκάδες φορείς και ηθοποιοί να τη στηρίξουν. Πριν από λίγες ημέρες η ατάλαντη ηθοποιός, ξεπέρασε την εικόνα της. Λίγο μετά τη δημόσια ανακοίνωσή της ότι έκανε διπλή μαστεκτομή, συλλογίστηκα μια πολύ κοντινή μου φίλη, η οποία έχασε τη μητέρα της από καρκίνο. Ανήκει μάλλον σε μια ομάδα γυναικών που αναλογίζονται το ρίσκο καθημερινά. Ανήκει σε μια ομάδα γυναικών που γνωρίζουν για το διαγνωστικό DNA τεστ, αλλά δεν το έχουν κάνει, και πιθανότατα δεν θα το κάνουν. Όχι λόγω φόβου, αλλά λόγω επιλογής. Δεν θέλει να ζει με τη γνώση μιας τέτοιας προοπτικής. Και το ερώτημα είναι, "να γνωρίζω ή να μη γνωρίζω;". "Να ζω με τον φόβο ή να μη ζω;". "Να κάνω μαστεκτομή ή να μην κάνω;". "Nα στηρίζω τη ζωή μου σε πιθανότητες και στατιστικές ή μην τη στηρίζω;". "Nα μπαινοβγαίνω σε νοσοκομεία πριν καν αρρωστήσω;".

Δεν ξέρω αν υπάρχει γυναίκα στον κόσμο που είδε την Τζολί να παίρνει μια τόσο δραστική απόφαση και να είπε, «εφόσον το έκανε η Αντζελίνα, θα το κάνω και εγώ». Και σίγουρα δεν υπάρχουν τόσες γυναίκες στον κόσμο που να έχουν τα χρήματα να κάνουν την εξέταση και την επέμβαση. Και όταν πρόκειται για μια απόφαση τόσο σοβαρή, δεν πιστεύω ότι κάποιος σκέφτεται τόσο απλοϊκά. Μπορεί όμως να σκεφτεί απλά. Και η Αντζελίνα, μάλλον, έκανε μια απλή σκέψη. Eίπε, «είμαι διάσημη, έχω χρήματα, έχω 87% πιθανότητα να πάθω καρκίνο, η μητέρα μου πέθανε από την καταραμένη ασθένεια, κάτι θα μπορώ να κάνω για αυτό». Και νομίζω ότι αυτή η σκέψη αρκεί, δεν χρειάζονται πολύπλοκές αναλύσεις όταν το παζλ είναι απλό. Αν μου έλεγαν ότι το αεροπλάνο στο οποίο επρόκειτο να επιβιβαστώ είχε 87% πιθανότητα να πέσει δεν θα πετούσα. Εσείς θα πετούσατε;   protagon.gr
 
ένα άρθρο των πρωταγωνιστών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου